Εδώ είναι λίγες συμβουλές για το πώς θα τονώσετε τον οργανισμό του παιδιού σας , σε περιπτώσεις  κούρασης (έναρξη σχολείου, αλλαγές ώρας, αλλαγή σεζόν, κτλ.)

1) Επαρκής ύπνος σε τακτική βάση

  • Τα παιδιά έως 6 χρονών: χρειάζονται περισσότερες από 12 ώρες ύπνου
  • Από 6 ετών: χρειάζονται μεταξύ 9 ωρών και 10 ωρών ύπνου
  • Τα παιδιά πρέπει να πηγαίνουν για ύπνο νωρίς στις καθημερινές και δεν πρέπει να ξυπνούν πολύ αργά τα Σαββατοκύριακα ή τις αργίες.

2) Οι πηγές άγχους πρέπει να είναι περιορισμένες και τα παιδιά να έχουν ισορροπημένη σχολική / οικογενειακή ζωή. Σύμφωνα με τις συστάσεις του Εθνικού Προγράμματος για τη Διατροφική Υγεία (PNNS), τα παιδιά πρέπει να συμμετέχουν σε δραστηριότητες τουλάχιστον μιας ώρας μέτριας έντασης (καθημερινές εργασίες) ή σε δραστηριότητες έντονων εντάσεων (αθλήματα, παιχνίδια) για την προώθηση της βέλτιστης ανάπτυξης των μυϊκών και οστικών ιστών.

  • Περιορίστε το χρόνο που τα παιδιά σας παίζουν παιχνίδια στον  υπολογιστή.
  • Περιορίστε τις παρατεταμένες περιόδους αδράνειας των παιδιών σας

3) Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν μια ισορροπημένη διατροφή (3 γεύματα και 1 σνακ ανά ημέρα, 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, να τρώνε ψάρια δύο φορές την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένου 1 ελαιούχου ψαριού) για να εξασφαλίσετε ότι λαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες (Α, Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Β8, Β9, Β12, C, D3, Ε) και ορυκτά (ψευδάργυρος, σίδηρος, μαγνήσιο, χαλκός, μαγνήσιο, μολυβδαίνιο, σελήνιο).

Tα παιδιά σας χρειάζονται ένα καλό πρωινό για να ξεκινήσουν την ημέρα τους !!

  • Συνιστώμενο πρωινό: ένα ζεστό ρόφημα, ένα γαλακτοκομικό προϊόν, δημητριακά, λίγα λίπη, μαρμελάδα (ή μέλι) και ένα φρέσκο ​​φρούτο (ή χυμό)

Θα πρέπει να προσαρμόσετε τα τρόφιμα του παιδιού σας ανάλογα με την εποχή: κατά τη διάρκεια του χειμώνα, παρατηρείται  μια ελαφριά ανεπάρκεια σε βιταμίνης D.

  • Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη D: λιπαρά ψάρια, αυγά, γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C: φραγκοστάφυλο, πορτοκάλι, μπρόκολο, λεμόνι, πιπέρι, λάχανα Βρυξελλών, μάνγκο.