Απολαύστε το φαγητό σας και προστατέψτε την υγεία σας

Η διατροφή μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε υγιής:  η προσεκτική επιλογή των συστατικών της τροφή σας μπορεί να συνεισφέρει στην αποφυγή ασθενειών όπως καρδιοπάθειες, διαβήτης, obesity ή οστεοπόρωση.

Για να το επιτύχετε χρειάζεται να υιοθετήσετε ένα υγιεινό τρόπο ζωής και μια ισορροπημένη διατροφή. Η επιλογή υγιεινών συστατικών και ο σεβασμός στο αίσθημα της πείνας, είναι σημαντικοί παράγοντες για να διατηρηθείτε σε φόρμα και να είστε γεμάτοι ενέργει.

Η τροφή ταξινομείται σε διάφορες κατηγορίες:

Δημητριακά (ψωμί, δημητριακά, ρύζι, πατάτες, όσπρια, και άλλα δημητριακά). 

Είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, Βιταμίνες Β, μέταλλα, ίνες. Μπορείτε να τρώτε αυτές τις τροφές τρείς φορές την ημέρα σε μέτριες ποσότητες και να αυξάνεται τις ποσότητες αν έχετε αυξημένες physical δραστηριότητες.

Φρούτα & λαχανικά

Είναι σημαντικές πηγές βιταμινών, μετάλλων και ινών.

Τα λαχανικά μπορούν να καταναλώνονται σε πολλές μορφές (ωμά, μαγειρεμένα, φρέσκα, σε κονσέρβα ή κατεψυγμένα).

Τα φρούτα είναι προτιμότερο να καταναλώνονται φρέσκα παρά σε μορφή χυμών γιατί τα φρέσκα φρούτα περιέχουν περισσότερες ίνες. Η ιδανική κατανάλωση ορίζεται σε 5 μερίδες φρούτων & λαχανικών ημερησίως, ανεξαρτήτως μορφής (φρέσκα, κατεψυγμένα, κονσέρβα, χυμός).

Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα

Είναι πλούσια σε υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες  και βιταμίνες Β. Επίσης αποτελούν την σημαντικότερη πηγή ασβεστίου. Συνίσταται να καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα , σε κάθε μορφή, τρεις φορές ημερησίως.

Κρέας, ψάρι, αβγά

Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας, σίδηρο και βιταμίνη Β. Συνίσταται να καταναλώνετε ένα από αυτά μια φορά την ημέρα.

Λίπη

Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη είναι πηγές βιταμινών A , βιταμινών D (βούτυρο και cream), βιταμινών E καθώς και λιπαρών οξέων (λάδια & μαργαρίνες). Θα πρέπει να  χρησιμοποιείται ποικιλία στην κατανάλωση των λιπών και να αποφεύγετε τις μεγάλες ποσότητες.

Ζάχαρη & γλυκά

Δεν είναι σημαντικά για μια ισορροπημένη διατροφή και θα πρέπει να καταναλώνονται σε αραιά χρονικά διαστήματα.

Ποτά

Μόνο το νερό είναι σημαντικό. Σχετικά με τα υπόλοιπα ποτά (καφές, αναψυκτικά) θα πρέπει να ακολουθείτε μια μέτρια κατανάλωση.

 Θα πρέπει να προσπαθείτε να:

  • Πίνετε τουλάχιστον 1,5 λίτρα νερού ημερησίως
  • Τρώτε 5 τύπους φρούτων & λαχανικών ημερησίως
  • Τρώτε
  • Καταναλώνετε κρέας ή ψάρι ή αβγά 1 με 2 φορές ημερησίως
  • Καταναλώνετε 3 dairy προϊόντα ημερησίως
  • Περιορίσετε τις λιπαρές τροφές